O projekcie

Według danych epidemiologicznych wzrasta zagrożenie chorobami cywilizacyjnymi, w tym nowotworami.  Obecnie w Polsce udaje się wyleczyć z raka zaledwie ok. 40 proc. chorych. Przyczyną tych statystyk jest zwykle brak badań profilaktycznych i zbyt późne wykrycie nowotworu. Wiąże się to z niską wiedzą społeczną oraz lękiem przed badaniami i ich wynikami.

Kampania edukacyjna „Oswoić raka”

Kampania to nowatorski projekt, którego celem jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat nowotworów i profilaktyki w leczeniu oraz wsparcie osób borykających się z problemami onkologicznymi i ich bliskich. Pomysłodawcą kampanii jest Polski Komitet Zwalczania Raka, portal został sfinansowany ze środków Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka.

– Rak w świadomości społecznej pozostaje „chorobą tabu”, o której nie chcemy i nie umiemy rozmawiać. Wciąż brzmi jak fatum. Jednak nowotwór rozwija się wiele lat, dlatego mamy dużo czasu, by zauważyć w naszym organizmie zmiany, których wcześniej nie było: szybko wykryta zmiana jest wyleczalna w ponad 90%.

prof. Zbigniew Wronkowski , prezes Polskiego Komitetu Zwalczania Raka.

– Najważniejsza jest edukacja i budowanie świadomości Polaków na temat nowotworów i roli profilaktyki.

dodaje Alicja Grzesiak, terapeuta psychologii kryzysu.

W ramach kampanii wystartował portal edukacyjny www.oswoicraka.pl, który pełni funkcję bazy wiedzy nt. zapobiegania nowotworom, sposobów ich wczesnego wykrywania, psychoonkologii.

Na portalu można znaleźć ponad 100 publikacji przygotowanych przez specjalistów, onkologów, psychoonkologów i dietetyków współpracujących z Polskim Komitetem Zwalczania Raka. Publikacje podzielone są zgodnie z tematyką na działy: baza wiedzy dla chorych onkologicznie i ich bliskich, profilaktyka, psychologia i psychoonkologia. Dostępna jest także strefa dźwięków relaksacyjnych, która może być wykorzystywana w muzykoterapii. Dodatkowo na portalu odbywać się będą czaty ze specjalistami, powstanie tzw. „okno na świat”, dzięki któremu osoby nie mogące podróżować, będą miały możliwość odbycia wirtualnej wycieczki po ważnych, polskich zabytkach, czy dział aktualności z nowymi informacjami ze świata medycyny.

Kampania „Oswoić raka”  wpisuje się w działania sieci Biedronka, która cyklicznie angażuje się w projekty z zakresu profilaktyki chorób oraz zdrowego trybu życia.

Napisz do nas